محرم باید زنده بماند
یک شنبه 26 آذر 1396برچسب:, :: 17:23 ::  نويسنده : عاشق آقا

قصر مقاتل

نام يکي از منزلهاي نزديک کوفه، که امام حسين «ع » در سفر خويش از مکه به کربلا از آنجا نيز گذشت.پيشتر در آنجا قصري بوده متعلق به مقاتل بن حسان بن ثعلبه و ميان عين التمر و قطقطانه (نام دو تا از منزلها) قرار داشته است.در آبادي قصر مقاتل علاوه بر آن قصر، مسجد و بناهاي کهن نيز بوده که خراب شده و تنها تپه اي از بقاياي آن مانده بود.حسين بن علي «ع » در اين منزلگاه فرود آمد.همانجا بود که خيمه عبيد الله بن حر جعفي را ديد و حجاج بن مسروق و زيد بن معقل هم همراهش بودند.امام ازحجاج بن مسروق و عبيد الله خواست که به او بپيوندند، اما آن دو عذر آوردند و تنهاگفتند که حاضريم اسبهايمان را بدهيم.امام فرمود: نيازي به اسبهاتان نداريم. و بدينگونه سعادتي را که تا در خانه آنان آمده بود، با دست خود راندند و از فيض حيات ابدي درسايه شهادت، محروم شدند.امام حسين «ع » شبانه از قصر مقاتل حرکت کرد و سمت راست مسير را گرفت و رفت، تا به کربلا رسيد.اين منزلگاه را «قصر بني مقاتل » هم مي گفتند.

 



شنبه 25 آذر 1396برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : عاشق آقا

عمورا

نام ديگري براي سرزمين کربلاست.امام حسين «ع» در سخنراني خويش با يارانش درشب عاشورا، اشاره فرمود که جدم پيامبر خدا مرا خبر داده که مرا به سرزمين عراق فرا مي خوانند و در سرزمين کربلا فرود مي آيم و آنجا شهيد خواهم شد: «اخبرني جدي رسول الله «ص » باني ساساق الي العراق، فانزل ارضا يقال لها عمورا و کربلا و فيها استشهد».



شنبه 25 آذر 1396برچسب:, :: 16:37 ::  نويسنده : عاشق آقا

سلام

آقای خوبم سلام دوباره نزدیک محرم است و من رو سیاه دلگیر آقا جان غم دوریت بر روی دلم سنگینی میکند هر روز از دور به تو سلام میدهم شاید جوابی از سوی تو مرا حاصل شود           السلام علی الحسین 

وعلی علی ابن الحسین

وعلی اولاد الحسین

وعلی الصحاب الحسین

دلم برات خونه تو کجا موندی        چشام کاسه خونه تو کجا موندی



چهار شنبه 22 آذر 1396برچسب:, :: 16:50 ::  نويسنده :

سلام آقا

دوست دارم امسال اربعین پیشه شما با شم آقا ما گنا کار میدونم که این ارزوم براورده نمی شه

   دیدن شش گوشت برام ارزوه  



دو شنبه 21 آذر 1396برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : عاشق آقا

سلام بر تو ای حضرت عشق

گنه کردم و رو سیاهم ...... چقدر که لاف محبت تو را میزنم و در عمل میلنگم.......   تو مرا دریاب  دریاب بیش از این ها دستم را بگیر و مرا بطلب.

ای مولای من و خورشید دلم 

سال هاست در حسرت زیارت تو میسوزن مرا بخوان 

ای حسین جان

امسال کنکور دارم و بسیار نگرانم برای آینده تو مرا نیرویی عطا فرما نزد خداوند شفیع شو تا هم راهی کربلا گردم و هم خود و خانواده ام شاد و تندرست باشیم و موفق و هم با رتبه ای خوب کنکور را پشت سر گذارم و همیشه سربلند باشم و عاشق و دلداده ی تو.

یاورمان باش  و آرامشمان ده  و مارا  بخوان ای درمان دردم

زهرا:نی ریز



دو شنبه 20 آذر 1396برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : عاشق آقا

مسلم ابوعوسجه

او همان مسلم بن عوسجه، از شهداي روز عاشوراست. مسلم هم اسم پدرش عوسجه بوده و هم اسم پسرش، و لذا کتاب اسدالغابه نام او را به صورت مسلم ابوعوسجه نوشته است. کنيه مسلم، «ابوجحل» بوده که به تقديم جيم بر حاء به معني مهتر زنبوران عسل است.



دو شنبه 20 آذر 1396برچسب:, :: 13:58 ::  نويسنده : عاشق آقا

قسم دادن به قرآن

روز عاشورا، چون امام حسين «ع » اصرار کوفيان را بر کشتن او ديد، قرآن را گرفت و باز کرد و بر سر نهاد و صدا زد: ميان من و شما، قرآن و جدم رسول خدا «ص » داور باد!اي گروه! چرا ريختن خونم را روا مي شماريد؟ مگر من فرزند پيامبر شما نيستم؟... آنگاه کودک شير خوار خود را که از تشنگي مي گريست بر سر دست گرفت و فرمود: اگر بر من رحم نمي کنيد، بر اين کودک رحم کنيد «ان لم ترحموني فارحموا هذا الطفل ».اين اقتدا به پدرش علي «ع » بود که قرآن بر سر نهاد و ياران سست عنصر خويش را نفرين کرد.



شنبه 18 آذر 1396برچسب:, :: 18:11 ::  نويسنده :

معجر

نوعي پوشش که بر سر مي افکنند، پارچه کوچکي که زن بر سر مي اندازد. جامه اي که زنان بر سر مي پوشند تا گيسوان آنان را حفظ کند.روسري، چارقد، روپوش و مقنعه.در حادثه کربلا وقتي سپاه عمر سعد، پس از شهادت امام حسين «ع » براي غارت خيمه ها هجوم آوردند، وسايل خيمه ها را بردند، حتي معجر از سر زنان و دختران اهل بيت برگرفتند و گوشواره از گوشها کندند و حرم اهل بيت عصمت را سر برهنه و بدون پوشش ساختند. اين، نشان دهنده بي اعتنايي سپاه کوفه به مبادي ديني و معيارهاي انساني بود. حضرت زينب «ع » نيز همين را وسيله اعتراض به يزيد قرار داد که آيا عادلانه است زنان شما در حرم و در پوشش باشند و دختران و ذريه رسول خدا، سر برهنه در معرض ديد همگان؟ (خطبه حضرت زينب).



شنبه 18 آذر 1396برچسب:, :: 18:10 ::  نويسنده :

سعد بن حنظله تميمي

از طايفه بني تميم، و از اعراب عدناني و از اعيان سپاه حضرت امام حسين عليه السلام محسوب مي شده است.سعد بعد از جهادي سخت به شهادت رسيد.



شنبه 18 آذر 1396برچسب:, :: 18:9 ::  نويسنده :

معلي بن العلي

از شهداي کربلا و عاشوراي حسيني عليه السلام مي باشد او از اخيار و ابرار و از شجاعان و از معاريف اصحاب ابي عبدالله و اهل بيت عترت است.



درباره وبلاگ

سلام ممنون خوش حالم که وبلاگ منو دیدین
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان محرم و آدرس muharram96.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 3873
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

Alternative content